BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

onsdag 1 april 2009

Efter svetsblänk kommer solsken

När blänket läkt eller vad man nu ska säga så var ja ute å flanerade en kurva mä hundarna, Börnie och Eddie. Sen blev det Varberg för att köpa nya dojjor å nöra hemliga ärenden som en dag ska bära frukt förhopningsvis. Jag, Åke å Krippa tog sedan flakorna bort te Anbjörntorp för att mäta Åkes husvagn ( ja ja vet lite gubb varning e de faktiskt) som e jättefin ,eller ska bli får man nog säga. nu e ja tebaks i soffan å har dratt i mig en pöse Buffalo wings som ja hoppas "nya" Ica kommer att ha i sin frysdisk så ja slipper handla mer på kvantum. Man vill ju gynna det lokala men det krävs inte bara trevlig personal utan ett visst utbud vilket kan va svårt på små orter, men ja tror på dom nya ägarna och om dom e bra så sporras säkert även dom anställda att se till att detta blir bra. När ja var ute på min shopping runda gjorde ja åter ett smart köp, jo ja hade tänkt pröva lite GI och hade hört på tv att bulgur ris är bra, men tydligen inte i GI utan nån helt annan viktminsknings kur så nu e de ju bara att låta det stå för GI värdet på bulgur är sämre än choklad pudding å då blir det knappast bulgur.

1 kommentarer:

mirre sa...

jag missar paella i garaget next time..tusan.då kankse jag äter pekinganka ist.får se hur det blir. ha de bra mr president..